אופטיקה עיניים פתח תקווה

סוגי עדשות הקיימים עבור משקפי הראיה

בואו נעשה סדר בבלגן

סוגי עדשות למשקפיים

חד מוקדי או רב מוקדי?

זקוקים למשקפי קריאה? מולטיפוקל? בעמוד זה של האתר שלנו נספר לכם כי החלוקה מתבצעת ברמה הבסיסית לשתי קבוצות עיקריות: חד מוקדי ורב מוקדי, כאשר כמעט כל עדשה ניתן לקבל בכל אינדקס. (אינדקס הינו פרמטר המייצג את הדחיסות והעובי, כאשר אינדקס עדשה רגילה הוא 1.5, עדשה דקה הוא 1.6, דקה יותר: 1.67  או דקה מאוד: 1.74)

עדשות חד מוקדיות: רגילות והפשוטות לראייה או לקריאה, בהן המרשם זהה בכל שטח העדשה. משמשת ל"רחוק" או ל"קרוב" בלבד.

עדשות רב מוקדיות: מורכבות יותר, כדוגמת מולטיפוקל, משרדיות, ביפוקל ואנטי פאטיג’, בהן קיימים ומיושמים באותה עדשה, מרשמים שונים לראיה למרחק, לקריאה ולמרחקי ביניים (במולטיפוקל) או ביניים וקריאה (במולטיפוקל-משרדיות) או מרחק וקריאה (ביפוקל אנטי-פאטיג’) הנראית רגילה וללא הפרדה נראית לעין (למעט ביפוקל שיש לה יש מעין "חלון" בצורת חצי ירח).

עדשות מדף או ייצור?

עדשות מדף

מוכנות במלאי גדול לכל סוג עדשה עם פרמטרים אופטיים זהים. הן ייוצרו מראש על ידי המפעל בהליך ייצור המוני, נמכרות "ישירות מהמדף" ותואמות את מרשם הראיה שקבע האופטומטריסט בבדיקת הראיה.

עדשות ייצור

מיוצרות באופן אישי עבור הלקוח בהזמנת ספיישל, כאשר בהליך הייצור האישי, היצרן מתבסס על מספר רב של פרמטרים אותם הוא מקבל מחנות האופטיקה כגון: מרכז האישונים, גובה מרכז האישונים, אורך העינית, רוחב וגובה העינית במשקפיים (עינית זה המסגרת לתוכה יותאמו ויקובעו העדשות), האינדקס המבוקש, ועוד מספר פרמטרים שמטרתם ייצור עדשה במבנה האופטימאלי עפ"י דרישות המרשם ומאפייניו, לצד גודל העינית שבמשקפיים והכול כדי לייצר ולהשיג את המבנה האופטי הכי טוב ומתקדם שניתן. כל זאת תוך שאיפה שהעדשה תספק מינימום סטיות אופטיות הקיימות בצידי העדשה (אברציות א-ספריות)  ותהיה דקה ככל האפשר בהתייחס למסגרת הראיה שנבחרה.

הליך תכנון עדשת ייצור

נוהל הגדרת הפרמטרים בטופס הייצור הייעודי נקרא  “תכנון עדשה”. בתהליך הייצור המבוקש, ניתן יהיה לקבוע מראש מלבד הפרמטרים הרגילים, את סוג חומר הגלם, או שימוש בחומר גלם חילופי כחוסם אור כחול, או כעדשה מתחלפת בשמש, או כעדשת ראיה-שמש קבועה או שמש פולארויד, בנוסף לציפויים רגילים או מיוחדים, בהתאם לדרישת הלקוח.

היתרון בהזמנה אישית הוא ייצור מוצר אופטימאלי עבור המדדים האופטיים  והפיזיים של עיני הלקוח ובהתאמה הכי טובה של העדשות למסגרת הראיה ומכאן שיפור הראיה במקרים בהם יש מגבלת מלאי / פרמטרים של עדשות המדף.

באופן כללי עדשות הראייה מתחלקות ל 8 סוגים:

עדשות הראייה מתחלקות ל 8 סוגים

בנוסף, בלעדי באופטיקה עיניים – עדשות חוסמות אור כחול בשיטת BLUE4SAFE

סוג נוסף של שאופטיקה עיניים מציעה הוא עדשות חוסמות אור כחול, בשיטת BLUE4SAFE.

כאשר חוסם האור הכחול הינו חומר הגלם עצמו ולא סוג של ציפוי.  

"הקסם" שלהן הוא: הן חוסמות 99.2% מקרינת האור הכחול המזיק, באורכי גל של עד 430nm (חסימה מקסימאלית, בעוד שבעדשות מקבילות של מתחרים חוסמות רק עד אורכי גל של 410-420 ננומטר ובנוסף כוללות רק את 2 הציפויים המסורתיים: נגד שריטות ואנטי רפלקס).

באופטיקה עיניים, עדשות אלו זמינות עבור כל הסוגים עפ”י הפרמטרים הבאים:

  • מבחר ענק של עדשות חד מוקדיות – מדף.
  • עדשות ייצור בכל מרשם ובכל אינדקס עפ”י דרישת הלקוח, בעדשות א-ספריות במרשמים גבוהים – לקבלת עדשות למשקפיים הכי דקות וקלות.
  • זמין גם בעדשות רב מוקדיות כגון: מולטיפוקל, משרדיות, ואנטי-פאטיג’.
  • שילוב של עד 7 ציפויים ייחודיים לשמירת העין והעדשות מפגעי הזמן והטכנולוגיה.
  • ייצור בהזמנת חו”ל באיכות בינלאומית גבוהה ביותר, תוך עמידה בכל התקנים והסטנדרטים הבינלאומיים.
  • שיווק בלעדי לאופטיקה עיניים.
  • יתרונות שלא ניתן להשיג בשום מקום אחר!

 

כיצד מייצרים עדשות למשקפיים?

אחרי שהסברנו אודות סוגים ואפשרויות של עדשות למשקפי ראייה באופטיקה עיניים, נסביר על נושא שפחות מדובר בו בתחום עבור צרכני הקצה הבאים להרכבת משקפיים כדי לשפר את ראייתם – כיצד בעצם מייצרים עדשות משקפיים איכותיות ומתקדמות הזמינות היום בתחום וכאן אצלנו באופטיקה.

עדשות למשקפי ראייה מיוצרות לרוב מחומר גלם המבוסס על שילוב פולימרים מיוחדים (שרף) וייעודים לענף ובעלי שקיפות ומעבר אור מקסימאלי.  כיום ייצור מזכוכית כחומר גלם הינו נדיר ואולם היות ובעבר חומר הגלם לייצור היה זכוכית השפיע על כך שבאנגלית  נקראים המשקפיים Glasses = זכוכיות.

סוגי עדשות הקיימים עבור משקפי הראיה

אינדקס העדשה / רמת דחיסות

 חומר הגלם הפלסטי מופיע ברמות דחיסות שונה המשפיעות על עובי והמשקל הסופי שיורכבו בסוף ההליך במשקפי הראיה.
רמת דחיסות נקראת אינדקס או מקדם שבירה כאשר העדשה עם רמת הדחיסות הנמוכה ביותר היא עם אינדקס 1.5, אינדקס 1.6 דחוס יותר ועמיד לשברים, אינדקס 1.67 דחוס עוד יותר ועמיד לשברים, אינדקס 1.74 דחוס עוד יותר ואחרון אחרון הוא אינדקס 1.76  שרק חלק מהיצרנים  מחזיקים אותו אצלם כחומר גלם.

תהליך הייצור של מוצרי אופטיקה אלו כולל כמה שלבים, אלו העיקריים שבהם:

ייצור משלב חומר הגלם ועד לעדשה המוגמרת

 כיום חומר הגלם הראשוני (בלנק) מגיע כמעין גליל שטוח בקטרים שונים ובאינדקס שונה, בהתאם לצרכים התואמים למרשמים השונים ולקטרים השונים של העינית במסגרות הראיה. (העינית היא המסגרת המקיפה את העדשה שלתוכה תותאם ותקובע העדשה בשלב הסופי להכנת המשקפיים). חומר הגלם המדובר עובר ליטוש משני צדדיו על ידי אופן ליטוש בעל מבנה כדורי קמור (לעדשות מינוס) או מבנה כדורי קעור (לעדשות פלוס) או שילוב מבנה קמור וקעור לצילינדר. הליטוש מתאפשר על ידי מערכת המקבעת את העדשה בצידה האחד ובו זמנית מאפשר לאופן הליטוש ללטש את אותה בצידה האחר, כאשר לאחר גמר ליטוש העדשה במשטח הראשון שלה הופכים אותה  ומלטשים אותה במשטח השני שלה.
אופן הליטוש פועל בתנועות ליטוש סיבוביות. כאשר אופן ליטוש אלו מצופים בשטח הליטוש עם העדשה באבקת יהלום להבטחת ליטוש מהיר ואיכותי לאורך זמן.
הליך הליטוש כולו נעשה בשילוב של זרימת נוזל ליטוש ייחודי או מים, לצורך הורדת טמפרטורה (הנוצר כתוצאה מהליך הליטוש), לצורך סיכוך הפעולה וכן בכדי לאפשר החלקת אופן  הליטוש על גבי משטח העדשה והשגת תוצאה אופטימאלית במגע בין אופן הליטוש לחומר הגלם.
הליך רמת הליטוש עולה בהדרגה מליטוש עם אופן בדרגת ליטוש גסה ועד לליטוש עם אופן בדרגת ליטוש גבוהה, עד להשגת ליטוש אחיד וחלק. סיום הליך הליטוש והפיניש הסופי נעשה באמצעות אופן ייעודי בעל תכונות הברקה.

ייצור עדשות רב מוקדיות

הליך ייצור עדשות רב מוקדיות (מולטיפוקל, אופיס / משרדיות,  ביפוקל ואנטי-פאטיג’) שונה בחלקו מהליך הייצור של עדשות חד מוקדיות. היות ומבנה האופטי של העדשה שונה בכל נקודה ונקודה על שטח העדשות הרי שמעבר לנתונים הנדרשים לעדשות ייצור חד מוקדיות כגון מרשם, קוטר ואינדקס,  יש להגדיר פרמטרים רבים נוספים כגון: איכות אופטית כולל מבנה ופתיחות התעלה לקריאה, אורך התעלה הנדרש לקריאה (פרמטרים התלויים בעיצובים שונים וביצרנים השונים) מרכזי אישונים וגובה מרכז אופטי ביחס לאישוני העיניים, נתוני מסגרת הראיה (גודל עינית, גודל גשר, וצורת העינית) סוג מסגרת (מתכת או פלסטיק מלא, מסגרת ניילון או רימלס), קימור קדמי ואחורי, אינדקס מבוקש, חומר גלם שקוף או חוסם אור כחול או מתחלף שמש או שמש קבוע (עדשה צבועה) או פולארויד. במקרים מסוימים נגדיר את קמירות המסגרת (זוית פנורמית), זווית המסגרת ביחס לציר העין (זווית פנטוסקופית) והמרחק שבין קרנית עין למשטח הפנימי העתידי (Vertex Distance).
הליך הייצור המדובר מתקיים עם פרמטרים ייחודיים ועל פי הזמנת לקוח ועבורו בלבד, כאשר בהליך הייצור והציפויים ההכנה והגימור יהיה תמיד של זוג עדשות במקביל כדי להבטיח שקיפות, צבע והשתקפות זהה לזוג שיותאמו למסגרת ראיה מסוימת.

ייצור עדשות רב מוקדיות שמש

במהלך שלב הייצור הן יעברו את תהליך הצביעה לאחר גמר הליטוש הסופי של, אבל לפני התחלת הליך הציפויים. הסיבה לכך היא שלא ניתן לצבוע עדשות לאחר שלב הציפויים היות והציפויים מייצרים מעין שכבת פילם שלא מאפשרת לצבע לצבוע אותה או את זאת שמתחת לשכבה זו.
בעדשות ייצור בשונה ממדף נוכל בשלב שלפני הליך הציפויים, לצבוע בכל אינדקס שבירה:
1.5, 1.6, 1.67, 174. כמובן גם בהליך זה העדשות נצבעות על ידי טבילתם בנוזל צבע ייעודי בעל תכונות חסימת אורכי הגל UV400, הזמין בכל גוון מבוקש. גם בהליך זה ככל שהן ישהו בנוזל הצביעה זמן יותר, כך היא תהפוך לכהה יותר.
לאחר גמר הליך הצביעה, רק אז הן עוברות הלאה לתהליך הכנת הציפויים הנוספים.

ציפויי

אם יש צורך בתכנון או במפרט, כעת מיישמים את הציפויים המבוקשים. לרוב מיישמים ציפוי מונע השתקפויות, ציפוי מונע שריטות וניתן גם ליישם ציפויים לסינון קרינת אולטרה ויולט (UV400), ציפוי דוחה שומן ולכלוך, ציפוי דוחה מים, ציפוי מונע משיכת אבק, ציפוי ההופך אותה לצלולה עוד יותר מכזאת עם ציפוי סטנדרטי, ועוד מגוון אפשרויות ציפוי.

גימור והרכבת עדשות רב מוקדיות

בגימור עדשות מולטיפוקל, משרדיות וביפוקל לתוך מסגרת הראיה, הליך ההתאמה במקרה זה מורכב יותר ומצריך מיומנות גבוה ואיכות מכונות חיתוך (חיתוך וליטוש הקצוות) איכותיות המבטיחות איכות ודיוק מרבי.
בסוגים אלו ההקפדה על דיוק מיקום וגובה המרכז האופטי ביחס לעינית המסגרת הם קריטיים לקבל משקפיים שיתנו מענה טוב בהתאם לנתוני ההזמנה הראשונית.

הן מגיעות לרוב עם סדרת ציפויים חלקלקה שלא מאפשר קיבוע יציב של ציר האופן של מכונת החיתוך (הנעשה על ידי מדבקה מיוחדת וחזקה העמידה במים), במצב שנוצרת החלקה ותזוזה מהמיקום שנקבע לה ביחס למרכוז אופן הליטוש, הרי שהתוצאה היא פסילתה והזמנתה מחדש ממפעל הייצור.

בין אם אתם מגיעים לצורך החלפה או לתהליך מיוחד וספציפי של ייצור עדשות למרשמים גבוהים ומיוחדים לתיקון ראיה, מומלץ מאוד לעבוד רק עם מותגים ויצרנים מעולים ולהשתמש באלו העוברות תהליכי ייצור קפדניים, מתקדמים ואמינים ללא פשרות.

כיצד עדשות משקפיים לראייה עובדות?

מבלי להיכנס לעניינים הקשורים בתיקון משקפיים, נציין כמובן שיש אפשרויות שונות ורבות המתאימות לתיקון בעיות ופגמי ראייה משלל סוגים וצורות ביטוי, אך העיקרון האופטי המאפשר ל"פלא" הזה לקרות ולעזור לכם לראות טוב ובצורה נוחה, בריאה ומותאמת אישית דומה במרבית הסוגים של עדשות משקפיים.

העיקרון שלפיהן הן עובדות הוא ההשתברות של אור, הכולל  מיקוד של האור הנכנס לעיניים לאזור ברשתית העין הנקרא מרכז הראיה. כאשר בעין עם ראיה תקינה, האור (תמונה) הנכנס לעין מתמקד (מתכנס) באמצעות המערכת האופטית הביולוגית של העין על נקודה קטנה במרכז הראיה (מקולה). בעין עם ליקוי ראיה, האור (תמונה) הנכנס, עובר השתברות (מיקוד או התבדרות ) בהתאם לאופי ועוצמת ליקוי הראיה: קוצר ראיה, רוחק ראיה או אסטיגמטיזם כדי להבטיח שהאור (תמונה) הנכנס לעין ייפול בדיוק על נקודת מרכז הראיה שברשתית העין (קרקעית העין). כך שלמעשה, הן משלימות ומתקנות את חוסר מיקוד הראיה הנוצר מליקוי של המערכת האופטית הביולוגית של העין (המורכבת מהקרנית ומהעדשה התוך עינית). תהליך התיקון האופטי/פיזיקלי, הנעשה באמצעות משקפי ראיה (או עדשות מגע) "מתקן" את הראייה ומאפשר לרשתית ובהמשך למוח אליו מועבר המידע לקבל תמונה תקינה וברורה.

עדשות משקפי ראייה מגשרות על הפער האופטי / פיזיולוגי / נוירולוגי הנוצר כתוצאה מליקוי של מערכת הראייה שלנו ומאפשרות לראות שוב כמו שצריך, בהתאם לליקוי הראייה המסוים ממנו כל אחד או אחת סובלים. כמובן שהגעה לתוצאה המדויקת, האיכותית והמותאמת אישית לכל מקרה ומקרה הוא תהליך הרבה יותר מסובך ומורכב מההסבר הפשטני שנתנו לכם כאן.

מחפשים משקפי ראייה איכותיים עם חווית ראיה נעימה רגועה ונעימה, שבאמת יספקו לכם את התוצאות שאתם מחפשים, עם שלל מסגרות מעוצבות ואיכותיות? בואו לבדיקה וייעוץ באופטיקה עיניים פ"ת ונתאים לכם עדשות ראיה למשקפיים ברמה האופטימאלית ביותר.

לייעוץ חינם חייגו 077-8050740
או פנו בטופס:

מאמרים אחרונים
עקבו אחרינו בפייסבוק

בס"ד

השינוי מתחיל כאן!
מבצע!
מולטיפוקל החל מ- ₪890 בלבד!
עדשות בליטוש דיגיטלי אחורי המעניקות חדות ראיה מקסימלית!
*חברי קופ"ח כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית ייהנו מ-600 ₪ הנחה
על כל מסגרות הראיה באופטיקה!

מגיע לך ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

בס"ד

Liraz Limmer
Liraz Limmer
09/09/2023
ללא מילים! יהודה איש מקצוע יחיד ומיוחד במינו! הגעתי לבדיקה שגרתית שהתבררה כמשנה סדרי עולם. בזכות הבדיקה היסודית והמקצועית שערך יהודה הותאמו למידותיי בצורה נכונה ומדוייקת עדשות ראייה איכותיות ביותר עם אופטיקה שנכונה לי. יהודה השקיע בבדיקתי זמן לא מבוטל השמור רק לבעלי מקצוע מסורים וערכיים שטובת הלקוח בלבד לנגד עיניו. מיום קבלת המשקפיים שהגיעו במהירות רבה, אני נהנת מאוד להרכיבם וראייתי טובה יותר ורגועה יותר. הכל בזכות הדיאגנוזה הנכונה וההתאמות הנכונות שבוצעו. יהודה אין כמוך המשך לעשות טוב לבני אדם! ישר כח ושנה טובה!
ורדה אזולאי
ורדה אזולאי
14/08/2023
קניתי אצל יהודה היקר משקפיים (רגילות) בהתאמה אישית וכאבי הראש פשוט הפסיקו!!! לפני שיהודה מוכר משקפיים הוא עושה בדיקה מעמיקה שרק הוא יודע לעשות (לפעמים בדיקה שעורכת שעה) ואז ממליץ איזה מספר וצילינדר לקחת. נוסף על זה, הוא עומד על כך שלא רק תראו טוב אלא שגם הראייה שלכם תהיה נוחה לעיניים ושלא תתעייפנה בקריאה ארוכה. כל זה נוסף על כל הפיצ'רים הקיימים רק אצלו. מומלץ מאוד!!
אודיה כחלון
אודיה כחלון
13/08/2023
נשבו לי המשקפיים הלכתי ליהודה ביקשתי תיקון ויהודה הזמין את החלק השבור תוך כדי שמזהיר את החברה שיביא את החלק בצורה איך שהוא רוצה שלא ישבר ותוך יום הכול הסתדר משקפיים חדשות וכל זה היה יום חמישי אבל במוצ"ש הילד שבר לי את המשקפיים וחזרתי יום ראשון ויהודה הזמין לי שוב חלק חדש(רק בצד השני)אבל הפעם החברה סיפקה חלק שבור!, כאשר יהודה הרכיב לי את החלק הוא ישר הבין שהוא הוא שבור התקשר לחברה ואמר להם "הלקוח שלי צריך לקבל הטוב ביותר ואני לא מוכן שתספקו לי מוצרים שבורים תזמינו לי חלק חדש וטוב" היופי בכל הסיפור שבאמת לא שמים לב לחלק השבור ומוכר אחר היה דחוף לי את החלק בראש קטן ושלום על ישראל יהודה יצאת צדיק!!!! כל הכבוד זה אדם עם אמון ושווה לחזור ולקנות ממנו שוב
לימור יונגר
לימור יונגר
11/08/2023
יהודה תיקן לי את משקפי השמש, היה מקצועי ואדיב מאד
akiva bd
akiva bd
07/08/2023
תודה רבה ליהודה מאופטיקה עיניים. אחלה שרות, עבודה יסודית, בהחלט מפתיע. הזמנתי משקפי מולטיפוקל, עכשיו קיבלתי אותם ורואה מצויין מהרגע הראשון. שוב תודה רבה. ממליץ מכל הלב.
larisa slobodkin
larisa slobodkin
06/08/2023
Оптика очень хорошая, такой же хороший оптометрист. 👍 Заказала ещё одни очки и осталась довольна. Спасибо большое
ראובן בלצינסקי
ראובן בלצינסקי
06/08/2023
בדיקת ראיה מקצועית ומקיפה, עכשיו קיבלתי את המולטיפוקל החדשות שלי ורואה מצויין מהרגע הראשון. ממליץ בחום.
אספי יצחקי
אספי יצחקי
09/07/2023
שירות מעולה , יחס אישי ללא תחרות .בדיוק מה שחיפשתי . מקצועיות ללא פשרות
משה מקס
משה מקס
06/07/2023
הגענו אשתי ואני לאופטיקה דרך חיפוש רב של חנויות אופטיקה שמתמחות במולטיפוקל באינטרנט. מאד שמח שבחרנו באופטיקה זו. עברנו שנינו ע"י יהודה הבעלים בדיקת ראיה מרשימה, מושקעת ויוצאת מן הכלל, והזמנו שנינו משקפי מולטיפוקל. לפני יומיים קיבלנו אותם ושנינו מאד מרוצים מחדות ובהירות הראייה. ממליצים בחום רב!
yafa davda
yafa davda
03/07/2023
הגעתי לאופטיקה עיניים דרך פייסבוק, קיבלתי יחס מעולה. הכי חשוב להדגיש שהאופטומטריסט בעל ידע רב ועם סבלנות רבה בלשרת את הלקוח. עכשיו קיבלתי את משקפי המולטיפוקל החדשים שלי ורואה מצויין וברור כבר מהרגע הראשון בלי שאצטרך להסתגל. ממליצה מאוד.

לקוחות מרוצים מספרים:

שיחת היכרות ללא התחייבות